‘We do not need magic to change the world, we carry the power inside ourselves already’ - J.K. Rowling

22 december 2018

Focus on Gerbera cooperatie

Het is tijd voor verandering, tijd voor een nieuwe stap. Een stap die ervoor zorgt dat we als Reijm Nieuwerkerk beter kunnen inspelen op de markt, beter kunnen voldoen aan de wensen van onze klanten en klaar zijn voor de toekomst.

Vanaf 1 januari 2019 zal Reijm Nieuwerkerk onderdeel uitmaken van een nieuwe coöperatie. De telersvereniging Focus on Gerbera zal vanaf 1 januari 2019 verdergaan als een coöperatie. Wij waren al deel van deze vereniging en samen met de huidige leden is het besluit genomen om te veranderen naar een coöperatie.

Dracaena Fair Flora

Focus on Gerbera is op dit moment een samenwerkingsverband van negen telers van Gerbera’s en Mini Gerbera’s. Door de gemeenschappelijke visie van de kwekers heeft dit samenwerkingsverband veel draagkracht en de mogelijkheid om te groeien. Om die groei te bewerkstelligen en de draagkracht te vergroten, gaan we, samen met de andere leden van Focus on Gerbera, vanaf 1 januari deel uit maken van de nieuwe coöperatie.

Samen met de andere kwekers die deel uitmaken van de coöperatie, gaan we nog intensiever samenwerken om zo het beste resultaat voor de klant te behalen. Als kwekers hebben we samen een groter draagvlak en meer draagkracht om zo aan de wens van de klant te voldoen. Met een nog breder asortiment fungeert Focus on Gerbera als een one-stop-shopping aanbieder.

Reijm Nieuwerkerk Gerbera

Your focus determines your future
De doelen die de coöperatie nastreeft, passen goed bij de strategie en visie van Reijm Nieuwerkerk: de best en mooist mogelijke kwaliteit Gerbera’s en potplanten telen, dit niet alleen met oog voor de bloem of de plant, maar ook met het oog voor de samenleving, de natuur en de mens. Zoals we onder andere al doen met ons lidmaatschap bij Fair Flora en het Benefits of Nature keurmerk. Dit blijkt ook uit onze MPS-A kwalificatie, welke alle kwekers van de coöperatie hebben. Samen zijn we klaar voor de toekomst!

Maar wat betekent dit voor mij?
Vanaf 1 januari vermarkten we als Gerbera on Focus onder één hoofdnummer en hebben we als leden een subnummer. Ons subnummer zal 104051 zijn. Dit betekent meer overzicht en duidelijkheid in de communicatie van Focus on Gerbera en de leden. 2019 wordt een jaar vol veranderingen, want ook komt er een nieuwe naam, huisstijl en uitstraling. De komende weken kunt u meer nieuws verwachten over deze ontwikkelingen.

Reijm Nieuwerkerk is trots om deel uit te mogen maken van deze nieuwe coöperatie en ziet uit naar een goede samenwerking!

Naar het laatste nieuws